środa, 8 marca 2017

Codzienna pielęgnacja

Niestety mam skórę tłustą z tendencją do wyprysków. Przez co czasem mój budżet i nerwy są bardzo zszargane. Jako nastolatka miałam ogromne czarne i białe kropki, nawet ropne na twarzy. Nic nie pomagało. Aż w końcu odkryłam Ziaję! <3 







Pierwsze co robię to dokładnie oczyszczam buzię żelem myjącym normalizującym z Ziaji Liście Manuka.

Skład:
Woda,
Sodium Laureth Sulfate - sól sodowa siarczanu alkoholu laurylowego - usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów.
Cocamidopropyl Betaine - kokamipropylbetina - usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów.  Substancja bardzo łagodna dla skóry i błon śluzowych, łagodzi ewentualne działanie drażniące anionowych substancja powierzchniowo czynnych. Substancja pianotwórcza, stabilizująca i poprawiająca jakość piany w mieszaninie z anionowymi substancjami powierzchniowo czynnymi. Pełni rolę modyfikatora reologii (czyli poprawia konsystencję) w preparatach myjących, zawierających anionowe substancje powierzchniowo czynne, dzięki tworzeniu tzw. mieszanych miceli.
Coco GlucosidePoliglukozyd kwasów oleju kokosowego - pełni rolę solubilizatora, czyli umożliwia wprowadzanie do roztworu wodnego substancji nierozpuszczalnych lub trudno rozpuszczalnych w wodzie, np. kompozycje zapachowe, wyciągi roślinne, substancje tłuszczowe.
Zinc Coceth Sulfate - właściwości przeciwłupieżowe, zapobiega nieprzyjemnemu zapachowi skóry głowy i włosów. Przywraca naturalne pH.
Gliceryna Hydrofilowa substancja nawilżająca. Ma zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka, dzięki czemu pełni rolę promotor przenikania - ułatwia w ten sposób transport innych substancji w głąb skóry. Zapobiega krystalizacji (wysychaniu) masy kosmetycznej przy ujściu butelki, tuby itp. Wspomaga działanie konserwujące poprzez obniżenie aktywnośći wody, która jest doskonałą pożywką dla drobnoustrojów.
PanthenolHydrofilowa substancja nawilżająca. Substancja aktywna, wywołuje efekt  kosmetyczny  na skórę,: działanie przeciwzapalne, przyspiesza procesy regeneracji naskórka. Pantenol wykorzystywany jest w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów, dzięki zdolności wnikania w ich strukturę. Nadaje skórze uczucie gładkości.
Allantoin - Alantoina - Działa przeciwzapalnie, łagodzi podrażnienia, wspomaga prcesy regeneracji i odbudowy naskórka, stymuluje proces gojenia się ran. Działa silnie nawilżająco, przez co wywołuje uczucie gładkości na skórze. 
Lactobionic Acidkwas laktobiotynowy, łagodzi podrażnienia i stany zapalne skóry, reguluje odnowę komórkową, wygładza, zmiękcza i zatrzymuje wodę w naskórku. Pozbawiony właściwości drażniących, może być stosowany do pielęgnacji miejsc wrażliwych, a nawet skóry zmienionej chorobowo. Łączy w sobie działanie nawilżające i regenerujące. Wspomaga proces odnowy naskórkowej oraz wzmacnia funkcjonalność bariery ochronnej.
Propylene Glycol -zapobiega wysychaniu masy kosmetycznej przy ujściu butelki, tuby itp. Wspomaga działanie konserwujące poprzez obniżenie aktywności wody, która jest doskonałą pożywką dla drobnoustrojów.
Leptospermum Scoparium Leaf Extract hydrofilowy ekstrakt z liści z drzewa Manuka, posiada właściwości antybakteryjne, stosowany jako leczniczy kompleks na rany i podrażnienia naskórka.
Cocamide DEASubstancja stosowana jako renatłuszczająca w preparatach myjących. Proces mycia powoduje usunięcie m.in. substancji tłuszczowych, dlatego stosuje się substancje renatłuszczające, które odbudowują barierę lipidową. Pełni rolę modyfikatora reologii (czyli poprawia konsystencję) w preparatach myjących, zawierających anionowe substancje powierzchniowo czynne, dzięki tworzeniu tzw. mieszanych miceli.
Sodium ChlorideWpływa na konsystencję kosmetyków myjących - powoduje wzrost lepkość w preparatach zawierających anionowe substancje powierzchniowo czynne.
PEG-7 Glyceryl Cocoate- substancja renatłuszczająca
Sodium Benzoate - substancja konserwująca
Parfum (Fragrance) - substancja zapachowa
Benzyl Salicylate - składnik kompozycji zapachowej znajdujący się na liście alergentów
Hexyl Cinnamal - składnik imitujący zapach jaśminu, znajduję się na liście alergentów
Limonene - zapach skórki cytryny, kolejny potencjalny alergent
Linalool - zapach konwalii, potencjalny alergent
Citric Acid - substancja usuwa przebarwienia oraz rozjaśnia skórę, jednocześnie zwiększa trwałość kosmetyku oraz jego stabilność. 


Jestem pewna, że sięgnę po niego jeszcze nie raz. Opakowanie wykorzystam na inne produkty, które nie są wygodne jak to. :) 























Do samej czynności mycia używam Szczotki Sonicznej od Łucznika. Prezent na Mikołajki. W opakowaniu znajdują się dwie głowice. Nie czuję na skórze pomiędzy nimi żadnej różnicy. Sprzęt działa na baterię. Po użyciu włosie dezynfekuje płynem specjalnie do tego przeznaczonym! 
Przed nałożeniem kremu dezynfekuje ręce Skinman Soft. Właściwie to wszędzie zabieram malutką buteleczkę tego płynu. Przydaje się. W aptekach tylko na zamówienie.







Następnie delikatnie wklepuję w skórę krem na trądzik różowaty od Ziaji Med. Żadnych większych problemów ropnych czy z łojotokiem. Nie mam nawet większych zmian trądzikowych czy blizn. Zwykle jest w tubce, jednak miałam dwa wolne plastikowe pudełka. Te zajmują mało miejsca i strasznie wygodnie mi jest wydobywać produkt długim paznokciem.



Skład:
Woda, Octocrylene - filtr UV
Octyldoecanol - ułatwia rozprowadzanie na skórze
Gliceryna - poprzedni skład
Aluminum Starch Octenylsuccinate - substancja matująca. 
Butyl Methoxydibenzoylmethane - filtr UV
Cetearyl GlucosideZmniejsza ewentualne działanie drażniące innych substancji powierzchniowo czynnych (anionowych).
Ceteraryl AlkoholSubstancja konsystencjotwórcza, wpływa na lepkość gotowego produktu i poprawia właściwości użytkowe
DimethiconeTworzy na powierzchni skóry film, który ogranicza ucieczkę wody z naskórka.
Cyclopentasiloxane - zmniejsza lepkość produktu, zapewnia łatwiejszą aplikację i rozprowadzanie preparatu na skórze i włosach.
Hydrogenated Coco-Glyceridespełni funkcję konsystencjotwórczą, Pełni funkcję emolientu. Nawilża, zmiękcza, wygładza. Tworzy film (warstwę okluzyjną), który zapobiega nadmiernemu odparowaniu wody. Może działać komedogennie.
Panthenol - u góry.
Elaeis Guineensis (Palm) Oil Regeneruje skórę, zapobiega dalszym uszkodzeniom. Zmniejsza widoczność blizn (również potrądzikowych), rozstępów, regeneruje skórę. 
Glycryl Stearate Citrate - składnik umożliwiający powstawanie emulcji
Methylene Bis- Benzotriazolyl TetramethylbutylphenolAbsorbuje promieniowanie UV, dzięki czemu chroni kosmetyk przed pogarszaniem się jego jakości pod wpływem światła.
Sodium Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer - pełni rolę zagęszczacza
Isohexadecane - wpływa na właściwości aplikacyjne kosmetyków - daje dobry poślizg przy rozsmarowywaniu
Polysorbate 80 - kolejny składnik umożliwiający powstawania emulsji
Troxerutin - wykazuje działanie ochronne na naczynia żylne. Zmniejsza przepuszczalność ścian naczyń włosowatych, działa przeciwobrzękowo i przeciwwysiękowo. Poprawia elastyczność i stan napięcia ścian naczyń żylnych
Allantoin - u góry 
Saccharomyces/Zinc Ferment - wyciąg z fermentowanych drożdzy w obecności jonów cynku
EscinWyciąg z kasztanowca. Poprawia ukrwienie skóry, ma działanie ujędrniające
Propylene Glycol - u góry. 
Sodium Polyacrylate - substancja filmotwórcza, tworzy na powierzchni skóry i włosów hydrofilowy film, chroni kosmetyk przed rozwarstwianiem, przedłuża trwałość.
PEG-8, - substancja nawilżająca i zapobiega wysychaniu produktu przy ujściu opakowania
Tocopherol  - hamuje procesy starzenia się skóry, ogranicza szybkość zachodzenia procesu utleniania zawartych w kosmetyku składników tłuszczowych
Ascorbyl Palmitatehamuje procesy starzenia się skóry, ogranicza szybkość zachodzenia procesu utleniania zawartych w kosmetyku składników tłuszczowych
Ascorbic Acid - witamina C
Citric Acid - u góry. 
Phenoxyethanol - substancja konserwująca
Methylparaben - substancja konserwująca
Propylparaben - substancja konserwująca
2-Bromo-2-Nitropropane-1 - substancja konserwująca
3-Diol - substancja konserwująca
Diazolidiny Urea - substancja konserwująca

Wiem, że lista jest przerażająca kiedy ją się dokładnie przetłumaczy. Jednak patrząc z chemicznego punktu widzenia, wcale nie jest tak źle jak może się wydawać. Wszystkie substancje konserwujące czy tego typu podobne są w małej ilości. Zawsze najwięcej składnika jest z początku listy. :) 




16 komentarzy:

  1. Żadnego produktu nie znałam, ale bardzo podoba mi się żel z ziaji :D
    Pozdrawiam
    wkomenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Żel z Ziaji narobił mi więcej problemów niż miałam wcześniej przed jego użyciem....

    OdpowiedzUsuń
  3. Ziaja w ogóle mi nie służy. Na szczęście nie mam dużych problemów ze skórą (nie licząc skóry na dłoniach), mimo że jestem nastolatką nie miałam nigdy mocnego trądziku czy twarzy w kropkach i dalej nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę. Ja wciąż mam problemy, ale malutkie.

      Usuń
  4. Nie używałam żadnego z tych kosmetyków. Używałam ostatnio żelu z Simple i strasznie podrażnił mi powieki :/ Skóra mi normalnie schodzi z powiek :(

    pozdrawiam, Podkowaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie słyszałam od Simple. Ten żel z Ziaji nie jest drogi, a robi to co powinien. Myje buzię z zanieczyszczeń.

      Usuń
  5. Jak masz takie problemy to polecam
    ci z tej serii krem pod prysznic co widziałaś u mnie na Blogu. W rossmanie są jeszcze dostępne, bodajże ty będziesz miała opakowanie zielone albo niebieskie, bo ja używam różowego, ponieważ mam cerę sucha i naczynkowa. :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Większość firm produktów nie jest na znana ;) WOW! Ile one mają składników :o a każdy inne działanie - super! Buziaki kochana, świetny post! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Osobiście nie przepadam za Ziają, ale dobrze że tobie służy! :)) Co do pielęgnacji, to zainteresowała mnie szczotka soniczna - muszę sobie taką sprawić :P

    PS. Dziękuję kochana za dodanie mojego bloga do obserwowanych :*

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zawsze miałam cerę suchą więc dla mnie wszelkie kosmetyki oczyszczające są produktami wysuszającymi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na szczęście ja nie mam takich problemow...ponieważ jak mam jakieś wypryski to raz na jakiś czas i to tylko parę a tak to cera idealna... no jeśli cerę naczynkową można nazwać idealną... Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie pamietam juz czego używałam na wypryski, gdy byłam w Twoim wieku :) chyba jakichs maseczek ściągających kupowanych w aptece :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam ziaję, jest to dla mnie numer jeden do pielęgnacji mojej skóry nie tylko twarzy ;)

    Zapraszam do mnie i jeśli mój blog Ci się podoba daj obs ;)
    http://livetourevel.blogspot.com/2017/03/unusual-stairs-stylizacja8.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Całkiem fajny ten żel od Ziaja. Taką szczoteczkę do twarzy muszę mieć! Koniecznie. :) Pamiętaj, aby jej nie używać, gdy masz jakieś wypryski na twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Też używam żelu z Ziaji!
    Jest świetny :)
    Polecam też pastę na zaskorniaki tej firmy

    OdpowiedzUsuń